torsdag 25 augusti 2011

Spela Basshunter!

När jag kom in genom porten i vårt hus efter jobbet hörde jag att vår granne spelade högt. Vi bor på våning 3.

För ett par år sedan hade vi en basman till granne. Han fick oss att sätta möbeltassar på brevinkastet! Han bodde inte ens vägg i vägg. Men han var inte klok. Nu har vi en annan trevlig granne, även han som har en tjej som lever om hejvilt när det är dags för älskog. (Vi verkar ha haft såna grannar tidigare också, i samma inlägg som jag länkade till ovan.) Tillbaka till när jag kom hem från jobbet. Jag kände att jag blev lite irriterad på hans bongotrummor och afrikarop som liknade något från en regndans eller nåt. Så högt att det inte gick att tänka. Skrev ett sms till min man där jag ojade mig och sa att jag skulle betala tillbaka med samma mynt. Han svarade "Spela Basshunter!"

Då tändes tanken som sa - jag gör't! Började koka potatis och gick in i TV-rummet, letade fram Basshunter i Spotify. Hittar vår dosa som tillhör förstärkaren, för att byta ljudkälla från TV till musik. Valde rätt knapp och booom! Jösses så högt det var. Helt oväntat. Jag fick hjärtat i halsen och jag tror potatisen blev så snopen att den blev färdigkokad i bara farten. Ljudet var så tyst på TVn så jag kunde inte tro att det skulle vara i närheten av så högt som det var när jag bytte ljudkälla.

Om det blev tyst hos grannen? Knäpptyst! (Men nu vågar jag inte visa att jag är hemma...för jag skäms.)

2 kommentarer:

Miriam sa...

Hahahaha! Fantastiskt!

S sa...

Miriam: Jag skrattade också ett tag. Sedan började jag skämmas...