torsdag 5 april 2012

Gammeldags

Jag är ett stort fan av pappersalmanackor. Det blir jag "mobbad" för på mitt jobb, speciellt eftersom mina kollegor är IT-nördar av olika rang och lever väldigt digitalt. Precis som jag, men jag har även en old fashioned almanacka.

När man blir på tjocken får man helt plötsligt en himla massa reklam och information om allt som hör en graviditet till. Nu mot sluttampen är det mycket om förlossningen och sånt man borde förbereda sig för.

Ett ständigt återkommande tips är att man ska skriva ner namn och telefonnummer till de personer man vill berätta den glada nyheten för. Skriva ner. På papper. Men vem har inte med sug sin telefon?? Ett annat tips var att inte glömma att packa ner telefonkort/mobiltelefon. Var hittar man en automat där man kan använda sig av ett sådant kort? Var hittar man korten?

Eftersom livet är rätt digitalt idag borde faktiskt de som ligger bakom alla dessa hemsidor, veckomail och appar kunna uppdatera sitt material lätt enkelt.

Eller? Är jag för modern nu kanske?

2 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Jadu, de där listorna är bra märkliga. Som att alla tjatar om tofflor och att man ska ta med sig någonting att äta. Det går utmärkt att knalla omkring i strumpor (vem under 93 år använder tofflor?) och det finns mat och dryck både på förlossningen och BB. Telefonkort ska vi inte ens diskutera. Vem har använt telefonkort efter 1995?

S sa...

J: Det är verkligen en fråga man kan ställa sig, vem som använt telefonkort efter 1995. I alla fall i Sverige, för i USA tyckte jag nog att många använde det lååångt in i 2000-talet!

Det där med tofflor har jag faktiskt funderat över, men jag lade ner det. Varför fixa tofflor för en förlossning?

Någon måtta får det vara!