tisdag 17 april 2012

Rensa är så skönt!

I helgen loggade jag in på min jättegamla e-postadress. Dit har det skickats oändligt många reklammail. Massor, MASSOR, av reklammail. Massor av skit!

Så i helgen bestämde jag mig för att avregistrerade jag mig från alla sådana där automatutskick. Det tog jättelång tid. Men nu är det gjort.

Nu ska jag försöka få postorderföretag som jag aldrig beställer något ifrån och de som jag kanske beställt något ifrån en gång för jättelänge sedan, men som fortsätter att spamma mig med snigelpost slutar med det. Men det är verkligen knepigt. Dels kommer jag inte ihåg vad jag har för inloggning, men det kan man ju lösa genom att chansa lite. När man väl kommit in på deras sidor och väljer nyhetsbrev eller liknande, då går det inte att klicka i en ruta, eller snarare klicka ur en ruta, för att få företagen att sluta skicka kataloger och liknande.

Så nu får jag sätta mig och maila alla. Men det är skönt att det snart är gjort för det är apmycket junk som dimper ner.

Inga kommentarer: