tisdag 17 april 2012

Öde

Det är så ödsligt när man besöker ställen på nätet (aka hemsidor) som har en blog men som aldrig uppdateras.

Då menar jag inte en renodlad blog, utan exempelvis en restaurang. Ett exempel är Parkliv som är en del av Marabouparken i Sundbyberg för att vara lite mer specifik. Jag tror att man skulle vinna på att blogga om mer eller mindre nonsens, åtminstonde ett par gånger i veckan. Berätta varifrån lammet kommer eller hur man gör för att välja salladsblad och var man hittat strösslet till chokladbollarna. Inte vet jag!? Men någonting.

Jag har ett motsatt exempel som är hur bra som helst på att blogga och facebooka. Tid & Rum i Årsta. Där hinner man inte med! Det postas nya saker hela tiden. Dom är superduktiga på att synas och höras. Jag inser att det är samma möbler som visas flera gånger, men det gör ju inget. Man måste ju visa vad man har för att kunna sälja det!

Det är så mycket roligare med levande sidor på nätet!

Inga kommentarer: