torsdag 3 maj 2012

Bekväm?

Jag undrar hur jag ska kunna bli bekväm med att amma in public? Nu menar jag inte att jag ska slänga fram brösten lite här och var, men man vill ju gärna kunna hälsa på hos kompisar och känna att det går bra att amma. Man kan ju även göra det diskret om man sitter någonstans bland okända människor, så klart. Men jag undrar när det ska kunna ske?

Som det är idag så springer jag mest omkring halvnäck i lägenheten och försöker förstå hur ofta och länge hon vill äta. Vilket inte verkar vara enligt någon som helst rutin. Okej, jag kanske har lite galet höga ambitioner, det har trots allt bara gått en vecka sedan hon hittade ut.

Ska öva på publikamning här hemma tror jag. Så får vi se hur det går. Kul att ha något att fokusera på om dagarna känner jag. *harkel*

2 kommentarer:

Frida sa...

Man vänjer sig, så småningom kommer du kunna göra det vart som helst, vad gör man inte för en hungrig arg bebis liksom? :) Grattis till tjejen, ni har en fantastisk tid framför er! / Frida ( vän till Sofia)

S sa...

Frida: Tack! Jag tror också att vi har en fantastisk tid framför oss, nu när man börjar vänja sig vid att hon finns här.

Jag hoppas att man vänjer sig. Jag är bara dålig på tålamod så jag vill att allt ska fungera på en gång!