tisdag 29 maj 2012

Jag gillar att shoppa

  
Den här gången kanske vi blev lite väl extrema när det gällde shoppingen. Impulsköp i radhusklassen är nog det största impulsköp jag gjort. Jag som inte ens kan köpa en ny dator till mig själv eftersom jag måste tänka igenom det i flera år...

Men nu blir vi med radhus i höst! Känns fantastiskt roligt och spännande faktiskt.

Natten mot söndag, för en vecka och två dagar sedan, satt jag och pumpade mjölk och läste Aftonbladet på iPad:en eftersom jag kom på att jag låg efter i det där med nyheter. Blev inte så mycket nyheter dock, för jag hittade en annons från en mäklare med ett jättefint hus som ligger i Trollbäcken här i Stockholm. Visade huset för min karl morgonen efter. (För honom var det nog mitt i natten, för mig var det efter första morgonmåltiden för lillstumpan.) Några timmar senare satt vi och åt frukost på balkongen. Ca kl 11.10 hittade jag ett radhus här i Årsta som var till salu. Visning kl 12 samma dag. Då blev det lite bråttom!

I torsdags, på MAX i Sundsvall fick vi ett samtal från mäklaren. Radhuset är ert! Jösses. Så fantastiskt roligt. Skulle vilja ha uteplatsen i sommar, men så blir det inte. Vi blir kvar i lägenheten över sommaren.

3 kommentarer:

Miriam sa...

Ni är så underbart galna!

S sa...

Miriam: Eller knäppa i huvudet! Gränsen är hårfin.

F. Timeus sa...

Fränt är det hursomhelst. Grattis!