fredag 4 maj 2012

Fina vänner

Det är fint att ha fina vänner. Våra grannar är sådana vänner. Vi är lyckligt lottade! 

När vi kommit hem från BB och sedan haft ett antal bedrövliga nätter fick vi ett mms med en bild på vår dörr och ett inslaget blompaket. Där fanns denna fantastiska bukett. Jag började gråta av omtanken. Någon dag senare upprepar sig proceduren. Men då stod där en övergiven, gudomligt god, pastagratäng. Varm och färdig att ätas.

Det är verkligen en ynnest att få ha sådana vänner och en extra bonus att dom bor ca 50 meter bort. Ni är bäst och har fått mig att gråta flera gånger den senaste veckan. Men bara glädjetårar! Det är ni som förtjänar buketten egentligen.

3 kommentarer:

Fia sa...

Se så fint dem slagit ut! Nu blev det min tur att få en tår på ögat.

Marcus sa...

Var är gilla-knappen när man som mest behöver den? Eller den där guldstjärne-knappen? Hur som helst, så fantastiska människor!

S sa...

Fia: Verkligen superfina blommor! Dom står mycket bättre än rosor också.

Om några veckor (!!) då kommer även du att fälla många, många tårar av alla möjliga orsaker. (Skulle jag tro.)

Marcus: En fråga man ställer sig rätt ofta faktiskt när det kommer till bloggar. Jag är liksom inte ute efter att outas på facebook, så då får man klara sig utan gilla-knappar!