fredag 11 maj 2012

Vikariat

Jag skulle kunna ta på mig uppgiften att vikariera som afrikansk stamkvinna. Det enda jag skulle falera på är hudfärgen.

Jag går omkring och vädrar brösten stup i kvarten för att försöka få dom att läka. Resultatet är inte till min favör, så jag skulle säkert kunna sluta med det lika gärna.

Det är ju tur att vi inte har någon direkt insyn i lägenheten. Det hade varit jobbigt!

Nu hoppas jag bara att amningen (läs: bröstvårtorna bli normala) ska börja funka så att vi kan börja njuta av den här tiden...


2 kommentarer:

Vänta lite! sa...

Har du provat snäckor? Låter helt sjukt men för söndriga blödande bröst är snäckor skitbra... fick genom amningsmottagningen när min flicka var nyfödd.

S sa...

Vänta lite!: Nej, jag har inte provat snäckor. Har läst om dom men inte köpt några. Kanske borde testa det också? Känns som att jag testar allt. Dyrt blir det! :D