torsdag 31 maj 2012

Träning

Som ni vet så krånglar ju amningen av en del anledningar, bland annat en svampinfektion som uppkom när jag åt penicillin för streptokocker som satt sig på såren jag fick på mina bröstvårtor i början av amningen på grund av fel tag.

Hon har ett eget sätt att äta den där damen. Hur mycket vi än övar tar hon och gör på sitt eget sätt. Det är ju bra med egen vilja och jag gillar att det redan kommer fram (till viss del i alla fall). Det egna sättet är inte bra för mig och tyvärr kan ingen barnmorska i världen hjälpa henne att göra "rätt". Det går liksom inte att se vad som händer inuti hennes mun när hon käkar.

Men när jag känner att NU är det dags att ge sig ut, för nu funkar amningen prima, alternativt är den satt åt sidan för ersättning, då ska jag börja träna igen. Det skulle vara skoj känner jag! Och då funderar jag starkt på Mamma Boot Camp. Det verkar trevligt. Dels får man vara utomhus och det verkar vara bra träning med naturen som träningsredskap.

Hjärnan bakom Mamma Boot Camp är Olga, som var coach i Biggest Looser under säsongen som gick sist. Jag har själv inte sett programmet, men jag har hört talas om henne och att hon var coach där. Plus läst om henne i någon gravidtidning eller nåt.

Vore skönt att komma ut och även träna samtidigt.

Så nu håller vi tummarna allt löser sig till det bästa för mig så att jag snart får börja!

Inga kommentarer: