tisdag 22 januari 2008

Kreativiteten, var är du??

Idag fick jag glada och bra nyheter, samtidigt som jag fick dåliga och tråkiga nyheter. Sen undrar jag var kreativiteten tagit vägen? Min dag startade vid nio efter en natt med många och konstiga drömmar...jag som aldrig tycks komma ihåg några drömmar, hade väldigt klara drömmar helt plötsligt. Jag steg upp och dagen började med ett spontant sockerintag, a.k.a fika, på stan med min bästa T -Det va jätte trevligt!! Innan sockret intogs besökte jag kvalitetsaffären Ö&B där jag inhandlade tre paket med fryspåsar i storlekarna 1 liter, 2 liter och 5 liter för ynka 10 kronor. Tänkte att det var behövligt innan en flytt. Fryspåsar -perfekt! Sen försökte jag hitta en rulle med den tapet jag idag har på mina väggar, för att innan flytten hinna täcka över det extremt stora hålet jag har bakom min stora fina spegel. Fick dock inget napp på den fronten. Mitt hopp skulle i såna fall gå till Dragonskolans byggprogram. Få se nu....orkar jag bry mig så mycket om hålet bakom min stora fina spegel att jag hör av mig till byggprogrammet?? Nä.

Efter min tripp till stan va tanken att jag skulle vara sjukt kreativ och duktig. Skapa fyllda flyttkartonger, en efter en. Det enda som skapades var en mer fylld utkorg i mailen. Duktigt av mig!!

Även om jag inte lyckats fylla en enda kartong idag har jag i alla fall, med stor sannolikhet blivit av med min lägenhet från första februari. Även om jag fortfarande inte tål min nuvarande hyresvärds agerande kring uthyrning av lägenheter och andra hyresfrågor är jag grymt glad att den antagligen är urhyrd!! Det var det roliga för dagen. Det tråkiga för dagen är att det inte gått framåt på bostadsmarknaden i Hufvudstaden. Min älskade P gjorde dagens insats och åkte till en plats för att se på en lägenhet, en tvåa på 50 kvm med stort kök och en massa andra bra saker. Dessvärre var den byggd 1927, senaste renovering utfördes kanske 1954, eller kanske på 70-talet. Ingen som vet, för det va så skitigt och äckligt. Behöver inte säga mer än att det inte blev något av det! TUR va väl det!

Inga kommentarer: