onsdag 23 januari 2008

Tomma, ekande hyllor....

...finns inte i min lägenhet. Men på god väg! TV-bänken är tömd, likaså cd-hyllan! Plus att spelen är nerpackade. Kanske kan kalla den lådan för medielådan, nöjeslådan eller den sociala lådan??! Jobbigt om jag ska namnge alla lådor, så jag slutar med det. Här och nu.

Gladaste nyheten idag, bortsett från att jag rensat och packat en del, är att lägenheten blir uthyrd från första februari. Jag har ingen hyra att betala till sura hyresvärden den här månaden. HA! Synd bara att människan inte gillade väggar målade med färgen Tulpan från Alcro AD. Tror inte att han förstår hur pass modernt det är med Alcros AD-färger. (Det va i alla fall hett för några år sen). Han går miste om nåt, killen. Stackars. Fast det är mest synd om mig som måste få väggen att bli sjukhusvit igen. Jag och Tulpan-väggen har upplevt mycket tillsammans, många trivsamma dagar ihop. Vi har säkert upplevt sorger också, men det kommer jag inte ihåg just nu. Det är nog så sorgset att jag måste lämna lägenheten, min pärla... Men jag får slå ihop mitt bo med P's bo och då känns det bättre! Börja om lixom. Jag blir vuxen och börjar om. Det låter bra det.

Affärskvinnan i mig är i full blom också. Säljer som aldrig förr. Skivor och böcker, till höger och till vänster. Skönt! Dessvärre är affärskvinnan inte så bra på att ta betalt, men det blir ju mer pengar än det var innan i alla fall. Dessa pengar förräntas dock inte i dagsläget, inte läggs dom till pensionssparandet heller. Nähä då. Dom läggs i bokhyllan och samlar damm. Men det känns ganska bra att ha några hundra liggandes i bokhyllan, skräpandes. Då känns det som att jag har mer pengar än jag har. För jag har råd att låta dom ligga där, helt nonchalant!

Nu ska den rika affärskvinnan med fyllda hyllor gå och sova. Imorron är det upp i arla morgonstund igen. Då ska det packas, säljas böcker och åkas till mormor!

Inga kommentarer: