lördag 26 januari 2008

Ledsamheter

Idag har det varit en jobbig dag. Jag har packat och packat och packat och packat och packat. Tydligen finns INGET slut på hur mycket saker jag äger. Det är HELT sjukt. Jag ska verkligen börja leva efter tesen En sak in, En sak ut. Alternativet är En sak in, TVÅ saker ut. Jag kan nog inte lova detta, men jag hoppas i alla fall att jag blir bättre på att inte vara en samlare. Visst va motsatsen jägare på den tiden det begav sig? Jag är nog både och. Inte konstigt att jag blir alldeles matt ibland...

Jag drabbades i alla fall av en tårfylld dag idag. Jag bara kollapsade i psyket och grät och va arg och kunde inte behärska mig. Det tog aldrig slut på saker. När en kartong va fylld och jag öppnade ett skåp för att säkerställa att det verkligen va TOMT, då fanns det kvar saker. Herregud! Jag ska ha stor loppis när det är dags att packa upp allt. Jag och P kommer dessutom att ha rejält med dubletter. Jippiii!!! Vi kanske blir rika?

Jag har ju jobbat extra som försäljare under tiden som jag packat. Det är inom områden som musik och media bland annat. Jag har sålt cd-skivor, gör det iofs fortfarande. Men sen har jag även riktat in mig på möbler och heminredning. Idag fick jag napp. Någon kommer och köper mina IKEA Lack-hyllor imorron. 100 kr plus och jag har levt efter tesen TVÅ saker ut. Utan att ta in en enda sak. Förstå så bra!! Nu är det bara att hålla tummarna att någon vill ha mina cd-ställ också. Det vore lycka! Utöver försäljarjobbet har jag även riktat in mig på bostadsmarknaden och då som (head)hunter eller vad det kan kallas. Jag jagar lägenheter iaf. Igår fick vi napp. Visning på måndag. Människan har ett bibliotek med kristallkrona! Ännu en befattning att bredda min CV med är distributör/återförsäljare. P har även han sålt delar av sitt bohag. Idag krängde han en synt. Jag stod för incashningen och distributionen. Kanske kan skapa eget företag och registrera det som allt-i-allo-firman?! Men då kanske jag måste skriva kvitton och det orkar jag faktiskt inte med.

Dagens tips måste jag hinna med och innan jag ska måla över den tulpanfärgade väggen. Den fantastiska väggen ska med vemod målas om. Jag ska svära en ramsa i det tysta och tänka på den konstiga människan som ska flytta in efter mig. Hur kan man välja att få en vägg ommålad som har en beskrivning som denna: "[..]En färg som lyser upp och skapar spänning. Som skiftar karaktär med förändringarna i ljuset. Extremt elegant[..]". Eller, människan va inte så värst elegant, så det kanske inte passar med en elegant färg?!
Jag tappade tråden. Skulle ju ge dagens tips. Jag är ganska bra på att tappa tråden, eller hålla flera trådar igång samtidigt. P kan bli liiite sur över det ibland...ibland. Dagens tips är iaf att lägga inte allt för färska hallonbåtar, aka. PimPim, vid utblåsen till datorn och vänta ett litet tag, då blir de som färska! Men inte allt för länge, då kan de ta upp smaken av påse och det vill man undvika så långt det går. Visst kan man äta godisar med påssmak, men då är man desperat!

Nog svammlat. Nu målning, sen sova!

Inga kommentarer: