måndag 21 januari 2008

Varje ny stad behöver en ny blogg!

Funderar på att blogga lite, följa i fotspåren av en hel del andra människor och dela med mig av livet, ute i cybern. Jag har i alla fall startat, genom att registrera en adress, men jag har inte helt och hållet bestämt mig. Det kan bli så att jag i varje inlägg låter det vara osagt om jag ska blogga eller inte, men då är det ju bara att ni säger ifrån, sätter ner foten och berättar för mig att jag bloggar. Jag kan leva i förnekelse ibland. Till exempel om hur lite godis jag äter...eller hur mycke jag tränar...

Denna blogg kommer att handla mestadels om hur det går för en riktig norrlänning att ta sig till Stora Hufvudstaden och hur liver där kan se ut. Kanske kan jag inspirera fler att komma ner, bara för att få fler att slåss med, om lägenheter. Jag tänker mig att mitt liv börjar nu. Nu är jag vuxen på något sätt. Jag har fått mitt första jobb, mitt första RIKTIGA jobb!! Det jobb som jag utbildat mig till, tror jag. Vet inte riktigt vad jag ska göra på mitt nya jobb, men dom ville ju ha mig och jag är utbildad.

Nu så här i början kan det tänkas bli inlägg om flytten och jakten, den ständiga jakten på lägenheter och sen kan jag även tänkas nämna min nuvarande hyresvärd. Men eftersom jag vill sova gott i natt tänker jag inte nämna deras namn. Då rusar hjärtat iväg och kroppen får inte tillräckligt med ro för att få skönhetssömnen....

Imorron är en ny dag!!

Inga kommentarer: