fredag 15 oktober 2010

På TV

Dom pratar läkemedel och läkemedelsbeslag på Nyhetsmorgon. En kvinna från Läkemedelsverket berättar om de illegala pillren, de piller vi kan köpa på nätet. När de beslagtagna pillren analyseras innehåller de ofta medel som förbjudits i Sverige sedan en tid tillbaka, på grund av de biverkningar man riskerar.

Biverkningarna raddas upp och det känns helt idiotiskt att någon vill stoppa i sig de där färgglada pillren. Men jag tror inte att det är okunskap som gör att människor fortsätter att beställa konstiga saker på nätet och stoppar i sig. Det handlar ofta om bantningspiller om jag läser mellan raderna.

Jag tror att idealen får oss att göra knäppa saker och tänka "riskerna påverkar inte mig, jag klarar mig". Vad som helst, bara jag tappar mina kilon!

Jag är inte bättre själv när det kommer till såna tankar, men någonstans låter jag ju ändå bli, för livet känns ju faktiskt viktigare! Även om jag får panik emellanåt över att vågen sakta visat större siffror sedan vi flyttade till storstan...


Inga kommentarer: