söndag 26 juni 2011

Jaha, och nu då?

Hemkommen efter en fantastisk Gotlandsresa!

Jag har svårt för att komma hem. Allt är så trevligt på resande fot. Speciellt om vädret visar sig från den bättre sidan. Livet på resande fot är oftast ganska lättsamt, oplanerat, man tar det som det kommer. Man kan slumra till i gräset, gå på historiska vandringar, besöka oändligt många caféer och känna sig avslappnad.

Jag gillar det där. Det är nog så att jag är en nomad.

Nu är jag hemma och direkt så hamnar jag i planeringstankar för att hinna med allt. Planera frukost och middag och lunch veckan framöver. I alla fall litegrann i huvudet. Hur var det med toalettpapper, hade vi det? Tänka ut vilka kvällar jag skulle kunna träna och vilka jag kan utföra ärenden. Planera och strukturera. Gillar't inte.

Som svar på rubrikfrågan kan jag bara säga -betala räkningar.

Inga kommentarer: