söndag 19 juni 2011

Om om hade varit

För några veckor sedan var jag på ett bröllop innan bröllopet började. Alltså innan vigseln och innan festen. (Vigseln varade för övrigt i en minut!) Jag var inte en av gästerna utan var där i ett annat ärende.

Strax innan gästerna började anlända och innan allt man planerat för skulle ta fart skulle brudparet fotas. Jag har en kamera på min högra axel, jag tittar till höger och ser fem personer fota brudparet. Samtidigt. Jag hugger tag i kameran och bränner av en bild. Det är ett fast objektiv och jag står för nära, vitbalansen är helt åt skogen fel men motivet var klockrent. Jag har försökt att göra något åt bilden i efterhand, men det är helt omöjligt. I originalet ser man inte att det är ett partytält i bakgrunden. I princip allt är bara vitt. Precis när jag tryckt av bilden har alla fem personer bytt position så klart. Det finns inte ett andra tillfälle.

Men ni får potentialen som fanns i motivet, va?

Inga kommentarer: