söndag 19 juni 2011

Ont lite varstans

Nu har vi stått upp i flera dagar. I alla fall i två. Då får man ont lite varstans. Igår var vädergudarna på vår sida även om det var snålblåst och en kofta för lite, men det sista var ju helt och hållet mitt fel. Där kan jag inte skylla på någon.

Jazz har vi hört! Men också en hel del soul. Om jag får rangordna bidragen som jag gillat mest hittills så säger jag:
  1. Zap Mama
  2. Lekverk med gäster
  3. Bilal
Andreya Triana hann vi höra tre låtar av. Dom tre låtarna var riktigt bra, men det känns fel att stoppa henne på en top tre efter att ha hört tre låtar. Men jag tror att hon lätt skulle kicka ner Bilal från listan.

Sen har vi ju hört duktiga musiker som spelar riktigt bra jazz, men kanske inte riktigt min jazz och därför är dom inte på listan. Eller vad säger man om Bobby Womack? Bra säger man. Gubbarna kan än! Som maken sade "Dom har nog med sin egen ljudtekniker, för det låter som en studioinspelning." Dessutom har dom ju spelat i hop hur länge som helst. Jag skulle vara orolig för att någon av dom skulle somna bakom sitt instrument för att det var så sent på kvällen. Det skulle vilken gamling som helst i deras ålder göra. Men dom höll sig vakna. Hela bunten! 14 personer på scen. Medelåldern i publiken steg rätt rejält när Bobby skulle äga scenen. De äldre männen i publiken som verkar ha växt upp till Bobby och hans musik hade för länge sedan tappat takten efter några för många alkoholhaltiga drycker under västen. Men vad gör väl det när det är festival?

Ikväll kör vi grande finale. Det blir intressant i spöregnet! Jag tar på mig springskorna idag för att skona ryggen.

Inga kommentarer: