måndag 13 juni 2011

Ni är duktiga, jag tänker på Rut!

Ni dammsuger titt som tätt och hittar energi i självaste dammtussarna och i hatet mot dessa. Jag hatar också damm, men inte uppstår någon energi inte!

Plocka kan jag dock tycka att jag har ett svart bälte i! Och så att ni inte ska tro att jag är helt lat så måste jag berätta att jag putsat ett fönster i lägenheten ikväll. Köksfönstret. Nu ser man ut! Först var det plasten som var i vägen sedan skiten och dammet efter plasten. Puts väck! Borta! Men så tråkigt det var att putsa... Ännu tråkigare att jag har två dubbelfönster kvar, plus en balkongdörr och ett enooormt fönster. Det är jättebrett. Eller så börjar jag tänka positivt kring det hela. Jag bara: Herreminje så roligt jag ska ha framöver! Ni ser det framför er va? Jag, en skrapa, ajax fönsterputs, lite alkholfritt bubbel (vill inte riskera att jag faller ut genom fönstret, vi bort trots allt ganska högt upp!), schysst musik och stort brett leende framför något fönster. Där har ni mig!

Eller så utnyttjar jag Rut. Varför inte? Då kan jag begära omtvätt om jag inte är nöjd med resultatet.

Inga kommentarer: