söndag 20 november 2011

Lördagshet

Under pågående produktionssättning under helgen händer något med mitt öga. Rättare sagt på fredagkväll. När jag vaknar på lördag kan jag inte titta ut. Det är igenkorkat. Det är svullet som om jag fått mig en blåtira, men utan det blå. Ögonlocket och allt annat runt ögat var superuppsvällt.

Kände mig otroligt het när jag gick till jobbet. Osminkad. Har aldrig varit osminkad på jobbet och planerar inte att vara det någonsin i framtiden heller. Men det gick ju bra det med. Alla kände igen mig när jag dök upp där på morgonen. Men ögat, och jag med för den delen, såg hundra resor värre ut utan mascaran för jag ser så sjukt trött ut utan. Men det bjöd jag på. Man kan vara fåfäng, men någon måtta får det vara!

Idag när jag vaknade kunde jag se hyfsat klart med mitt högra öga, men då hade vänster öga klistrats ihop. Men det var inte svullet. Bara en rosa ögonvita. För tillfället känns det som att pollenallergin har slagit till med full kraft. Det är irriterat i ögat, men det kliar inte så jättemycket. Dom känns båda svullna, men inte så att det syns långväga.

Inte så konstigt om det vore pollenallergin heller, för det är nästan så att man undrar om våren kom utan att vintern passerat?

2 kommentarer:

Therese sa...

Oj, det där ser inte så kul ut! :( Hoppas hoppas att du snart blir bättre!

S sa...

Therese: Nej, men nu är det MYCKET bättre! Nu är jag lite röd "bara". Inte alls svullen.