söndag 5 oktober 2008

Blod, svett och tårar

Herrejistanes. För er som inte vet om det, så befinner jag mig i Liljeholmshallarna ibland för att stångas bland svettiga karlar och rappa tjejer. Kallas Korp innebandy och man går in i spelet med livet som insats. Det är tämligen livsfarligt faktiskt.

Ikväll har ett sådan tillfälle passerat och det har varit jobbigt. Blodsmak i munnen, svett i ögat och dåligt flås. Dessutom gjorde jag mitt första mål i laget Ragnar, men domaren ansåg att det var fel. Vi såg fel helt enkelt, jag och min medspelare J. Det va ju synd. Vi såg annars båda två att bollen va över mållinjen med ungefär 20 cm. Men så kan det gå. Domaren såg ju att det inte var så. Vi såg däremot att målvakten hånlog. Kan det ha ett samband?

Oh well, duschen here I come. Jag luktar äckligt värre!

Inga kommentarer: