onsdag 8 oktober 2008

No comments.

Ibland, och väldigt ofta när jag läser om studenter och deras ekonomi, blir jag BARA arg. Orkar inte kommentera denna artikel egentligen. Människan som blir intervjuad, alla stackare som kommenterat -Jag kan lära er hur man hyfsat enkelt får pengar över som student.

Ett: Sluta lata er.

Två: Sluta upp med att tro att så många saker ska komma gratis i livet.

Tre: Tänk efter ibland.

Fyra: Skaffa hellre ett extrajobb och ta mindre lån. I slutändan har du mer pengar i fickan ändå.

Jag lyckades på något mirakulöst sätt ha pengar över varje månad till skojjiga saker, trots en hyra på 4300 exkl. hushållsel. Jag körde mycket bil. Jag åt INTE nudlar och gröt till frukost, lunch och middag. Jag hade både hemtelefon och mobiltelefon. Jag jobbade varannan helg med hyfsad lön. Plus extra om jag hade möjlighet. Jag fick inte ekonomiska tillskott av mina föräldrar. Nu har jag ett bra jobb och tjänar mer än min pappa varje månad. På mitt första jobb. Det går om man vill och slutar klaga.

Inga kommentarer: