onsdag 26 november 2008

Eskimåvarning

-Alltså, jag förstår inte hur människor tänker. Dom går i lågskor och sommarjackor, i alla fall inte i vinterjackor!

Ett uttalande från en av mina kollegor. Jag förstod inte riktigt problemet med lågskorna, för det är inte drivsnö här nere i stora staden och vägarna till och från jobbet är faktiskt plogade. Ingen har väl undgått att det snöat här, men det där totala kaoset som brukar bryta ut har ändå varit hyfsat under kontroll, så länge man inte kör bil. Vilket min kollega inte gör, utan fraktar sig framåt med SL, som så många andra. 

Men han gick väl bara till sig själv kanske? Han klär sig som om han skulle ut på BigFoot hunting i Alperna. Riktiga vinter-vandrar-kängor, TJOCK vinterjacka och skalbrallor. Herregud, det är vinter, men inte arktiskallt. Det snöar, men inte som en tjockvägg som kommer emot en med nordanvinden. Jag har klarat mig fint med gympadojjor och min kappa. I och för sig har mina gympadojjor skaft, så jag kanske inte kan relatera till dom med lågskor?!

Inga kommentarer: