tisdag 4 november 2008

M som i mobil.

I min mobiltelefon har jag flest kontakter som börjar på M.

Nu har jag en utmaning på gång här. Jag har sett den här utmaningen på diverse bloggar och den har lite olika frågor varje gång, men jag kör den här. Alla som vill kan känna sig utmanade!

Ta fram din mobil, kolla din kontaktlista och svara på följande frågor:

Har du pussat nummer 2?
-NÄE! Min kusins sambo.

Vad har du för relation till nummer 20?
- Ingen alls. En person vars nummer jag fick för att eventuellt få hyra ett rum i deras lägenhet

När ska du träffa nummer 30?
-Hmm...det vet man aldrig. Kanske snart kanske inte snart. Men jag är bjuden till honom och hans sambo på middag efter luciafirande den 13:e december.

Är nummer 18 söt?
-A-kassan? Njaae.

Vilket var ditt första intryck av nummer 13?
-Jag vet inte vem det är...men jag har visst kvar numret ändå.

Vad gillar du hos nummer 14?
-Oj. En Annika. Vi hörs aldrig numera, men vi hade väldigt skoj förr i världen. En glad prick!

Har du träffat nummer 3 den senaste månaden?
-Näe. Men snart.

När ska du träffa nummer 26 nästa gång?
-Varför har jag kvar det här numret? Vi har ALDRIG känt varann.

Är du nära vän med nummer 23?
-Min gamla lärare från folkhögskolan. Nä, vi är inte nära vänner, men hon va trevlig!

Har du gått på bio med nummer 4?
-Nä. Jag vet inte vem denna Andreas är...

Skulle du kunna gå ut med nummer 35?
-Ehrm...ja, eller, vi har gått ut tillsammans förr. Vi hörs inte längre om man säger så.

Vad pratar du och nummer 5 oftast om?
-Det va så länge sen vi pratades vid, så jag vet faktiskt inte.

Skulle du kunna ge nummer 9 en kram?
-Fru Mangare skulle jag lätt ge en kram!

Vad har du och nummer 24 för relation?
-Min kompis "Sågens" otroligt roliga mamma.

Vad skulle du vilja göra med nummer 25?
-Min norrländska latteälskande vän Carola! Självklart ta en sojalatte och bara prata om skit och ingenting.

Vad är det bästa med nummer 8?
-Min gamla arbetskamrat Anna! Det måste vara att hon är så otroligt omtänksam.

Brukar du och nummer 16 träffas?
-Nä.

Det va det! Men alltså, de två sista tredjedelarna av adressboken blev visst åsidosatta. Jag har väldigt många personer i min adressbok och med facit i hand så har jag även personer jag inte vet vilka det är i min telefonbok. Dags för en rensning kanske?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan få kalla mig för nånting annat om det börjar bli fullt på M-raden. Känn dig fri:)

S sa...

miriam: hello, you've got the first place under bokstaven M. Du heter Maairiam!

Snart ses vi!