söndag 2 november 2008

Ha ha ha!!!

Jo, jag har haft en känsla av att jag shoppade ett plagg av någon sort, på Gina Tricot för ett tag sedan. Men jag har inte kunnat komma på vad. Jag nöjde mig med tanken som sa att jag köpt mig ett par knästrumpor. Såna moderiktiga, som går upp till knät och som man har utanpå sina strumpbyxor och som bara syns lite grann ovanför stövelkanten.

Idag har jag rensat garderoben på sommarkläder och annat skräp som bara hänger där, i två olika högar. När jag lyfte upp den gamla slitna favoritmunkjackan från garderobsgolvet hittade jag en Gina-påse under... Nyfiket öppnade jag den, den kändes tyngre än två par knästrumpor, och hittade ett nytt klädesplagg! Nu behöver jag bara ett sånt moderiktigt skärp att ha i midjan så är jag redo för en ny dag på jobbet! Perfekt.

Är det detta som kallas för shoppingsamhället. Vi köper, glömmer bort och köper nytt?! Jag har i alla fall inte köpt nåt nytt sen påsen försvann, men det va ett bra tag sen. Det kan jag hålla med om.

Inga kommentarer: