måndag 3 november 2008

Nu blir'e jul igen!

Jag har idag inhandlat årets glögg från Blossa. Det sägs att den ska ha en frisk smak av blåbär plus en liten ton av kryddnejlika. Tydligen ska den smaka bäst i varmt format och enligt Blossa ska man servera den i glas som gör den vackra färgen rättvisa.

Jag tjuvlyssnade dock på en säljare. Hon sa att blåbärssmaken inte var så tydlig. Kryddnejlikan hörde jag inget om. Hon berättade inget om självaste glaset heller. Så jag går på linjen att värma den, hälla upp den och dricka. Sen upptäcker jag om säljaren eller Blossa har rätt. ICA har också alternativ till russin, nämligen blåbär. Så kanske kan man luras lite och blanda blåbär bland russinen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

vilken fin bild du hittat på flasken. Snor den av dig tror jag bestämt.

S sa...

fia: den som söker, han finner.

ElviraElmira sa...

flaskan var fin iallafall.