fredag 26 december 2008

Det här med bröllop.

Jag skulle behöva gifta mig ett par gånger. Minst. En av gångerna skulle jag ta ut svängarna rejält, med ståltråd och träkvistar i en frisyr som står helt åt fel håll. Den andra gången skulle jag vara sval och sofistikerad. Om det betyder naturligt vacker med en frisyr som inte står åt fel håll, utan är tillrättalagd och helt godkänd av mammor och svärmödrar.

Detsamma gäller buketten. Och dukningen. För att inte tala om klänningen och smycken. Vita pärlor på rad, eller strass så att jag bländar alla med allt bling-bling??! Naken?

Hur ska man veta om man valt rätt? Det enda jag känt att jag inte behöver vända och vrida på är blivande mannen i alla fall. Han finns bara i ett exemplar och på ett sätt, så på den punkten har jag inte behövt ojja mig nåt i alla fall!

Inga kommentarer: