måndag 8 december 2008

GOD Jul(låda)!

Idag var jag en alldeles särledes lycklig anställd. Med mig hem på tåget hade jag:
  • Chokladsnäckor i ask
  • Mörk choklad med smak av tranbär
  • Pepparkakor i form av hjärtan och stjärnor
  • 1/2 kg mellanrostat kaffe
  • Löksill
  • Senapssill
  • Hallonkex
  • Cognacsmedwurst
  • 350 g köttbullar
  • Ekologisk senap
  • Skona handdiskmedel
  • Ekologisk pastasås med vitlök
  • Bredbar leverpastej
  • Salami la Risa
  • Ekologiska Fikon
  • Ekologiska Dadlar
  • En äkta holländsk Edamerost i julformat
  • Väggalmanacka för 2009
  • Färdigkokt julskinka på 1,630 kg
  • Tre skärbrädor i svart, rött och vitt.
Som jag sa. Lyckligt lottad!

7 kommentarer:

Anonym sa...

En särdeles trevlig julpresent!

Vi har vårt julmys och utdelning av klappar den 19/12. Det är alltid lika barnsligt spännande även om våra klappar inte är så trevliga som din.

S sa...

Viktoria: Första året hos arbetsgivaren! Bara julklappen gör ju att man gärna stannar ett år till!

Utdelningen var inte så extravagant, vi fick gå till en lastbil på parkeringen och skriva under ett papper. Men snart får vi julbord också!!

Anonym sa...

Hihi, nej utdelning verkar ha en del mer att önska. Trivs du i övrigt på jobbet då?

Vi har en supermysig tradition hos oss. Inför sista helgen innan jul så fixar två av gubbarna massor av god lax och skinka som vi smaskar i oss på tunnbröd. Till det dricks glögg och sen delas klapparna ut.

S sa...

Viktoria: Er tradition lät så där lagom jobbig. Glögg med tunnbröd och lax -GOOOOTT!!! Inte nåt tillkrånglat och konstlat lixom. Perfekt!

Angående mitt jobb. Jag är rädd att någon från mitt arbete hittar det här. Säger inget. Säger det dig nåt? Arbetsmoral är något jag efterfrågar.

Anonym sa...

Ahh say no more!

Miriam sa...

Det gäller att va anställd på rätt ställe... Här blir vi inte ens bjudna på julbord längre! Tur det finns fina kollegor som iallafall ser till att man får i sig en skumtomte:)

S sa...

Miriam: Skumtomtar är inte att förakta! Om det var något de glömt i den där fantastiska lådan så va det nog en påse skumtomtar.