måndag 29 december 2008

Möhippad!

Igår blev jag möhippad av ett gäng tomtar som började härja på mamma och pappas altan kring 11-tiden. Jätte märkligt och olustigt, till poletten föll ner och det var dags att inse -dags för möhippan!

Möhippan har lixom varit något som funnits i bakhuvudet och som sambon och jag nämnt för varandra, men inte pratat jätte mycket om. Men helt plötsligt tog dom mig nästan på sängen. Det var toklyckat! Jag började prata om inbrottstjuvar som var ute och rekade vad som fanns i diverse hus. Smart att gömma sig bakom tomtemasker tänkte jag. Grundlurad.

Fick VÄRLDENS BÄSTA möhippa. Inga pinsamheter, bara trevligheter! Jag trodde faktiskt att de skulle vara liiite elaka, även om jag genom min syster försökt hälsa att de skulle vara snälla. Efter att jag lämnat föräldrahemmet började dagen med pulkaåkning vid Gammlia i Umeå medan vi väntade på att engångs-grillarna skulle bli klara för att grilla korv på. Sedan förbundna ögon i en bil, på väg mot okända mål, till ett bubbelbadsplace där vi svettades i kapp med ångan från det 38,5 gradiga vattnet som bubblade oss mjuka i musklerna. Där fanns en massa färsk frukt, godis, chips och skumpa att skåla i ,samtidigt som vi tog en paus från det febertempererade vattnet. Lämnade lokalen med nyponros-doftande hår för en fräsch prommis mot okända mål. Tills skjutsen kom och tog oss upp till Berghem. Där blev det dags för kvällens uppdrag -att baka en sockerkaka på en höft! Inget recept, inga mått. Resultatet? Tja...det smakade sockerkaka! Men den var kompakt som en julkorv och liten som en halv sockerkaka. Kanske för att det visade sig att jag gjort en halv sats, i princip.

Efter tacomiddag och sockerkaka till efterrätt, fick jag slå mig ner i en soffa för att få höra en massa fina ord, tankar och minnen, som mina kära vänner har om och med mig! Ni är ju SÅ söta! TACK!!!

Sen blev det dansmattan, tillverkad för barn i en ålder på 5+! Men vi som är 25+ (inte alla, men majoriteten), hade enorma problem med att bemästra denna matta, men skoj var det! Jag som inte alls gillar att dansa stod minsann också där ett antal gånger och försökte ge mig in i poängjakten. Det gick väl si så där.

Full på socker kom jag hem och stupade i säng 01.30, kanske. Nåt sånt...

TACK älskade vänner för att ni ordnade en sådan fin möhippa åt mig!! Ni är helt enkelt bäst i världen. Om man kan bli mer peppad och i gasen inför giftemålet så tror jag faktiskt att ni boostade mig i rätt riktning. Nu är jag väldigt redo att bli fru! TACK igen och jag hoppas, precis som jag sade under kvällen, att man kan ta sig tid till nåt sånt här utan att någon ska bli gift inom en snar framtid.

NI ÄR BÄST!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt!

Skönt att det bara blev snälla grejer. Jag har aldrig förstått det där med att vara elak. Det är väl för den som ska gifta sig man ordnar en möhippa/svensexa? Inte för att de anda ska ha skoj (om man ny tycker det är skoj att utsätta andra för elakheter?!).

S sa...

Viktoria: mmmhmmm..! I hear you!

Anonym sa...

Tack du med som bjuder på bröllop!

Anonym sa...

Låter superhärligt! Hoppas att jag får en likabra möhippa. Vi gifter oss i maj, men jag ser nästan mest fram emot möhippan. :D

S sa...

Möhippad: Oj, det var annorlunda! Att se mest fram emot möhippan. Men visst va det skoj!!