tisdag 30 december 2008

Sammanfattning 2008

Jag har letat och letat, efter en bra sammanfattning, med bra frågor, som kan sammanfatta mitt år. Hittade de här frågorna, men nu har jag ingen aning om varifrån. Så "ära den som äras bör" kan tyvärr inte utföras. Inte tycker jag att den var bra heller. Men bättre än ingen!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Massor av unixkommandon!

Höll du några av dina nyårslöften?

Nope. Avsätter aldrig några.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Jajjemän. Flerbarnsföräldrar. GRATTIS till er!

Dog någon som stod dig nära?

Näe. Sambons farmor lämnade oss, men vi stod inte varandra nära. Vi hann bara ses en gång...

Vilka länder besökte du?

Holland, Norge och Spanien (i form av Teneriffa).

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?

Hmm...inget som jag kommer på på rak arm. Kanske att jag får vara piggare (mindre sömnig alltså)!?

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?

4:e februari.

Vad var din största framgång 2008?

Examen och jobb!

Största misstaget?

Misstag?

Har du varit sjuk eller skadat dig?

En snabb febertopp som höll mig hemma från jobbet i två dagar.

Bästa köpet?

Bröllopsklänning?

Vad spenderade du mest pengar på?

Mat skulle jag tro.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Antagligen, det har ju gått ett helt år! Men när jag läste den här, skrattade jag nog mer är vanligt!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

Spotify.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Status quo.

Vad önskar du att du gjort mer?

Utflykter!

Vad önskar du att du gjort mindre?

Gnällt angående jobbet.

Hur tillbringade du julen?

Julafton inföll både 23:e och 24:e december i år. Hemma hos mamman och pappan. Tillsammans med syster, mormor, morbror och lite kusiner.

Blev du kär i år?

Alltså, kär är jag alltid!

Hur många one night stands?

?? Öh. Inget.

Favoritprogram på TV?

Grey's Anatomy. Sen är Himlen kan vänta också bra.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Hata är ett starkt ord.

Bästa boken du läste i år?

Oj. Den va svår!

Största musikaliska upptäckten?

Sånt där är jag extremt dålig på. Jag lyssnar på det mesta, men är ändå väldigt kräsen. Men Joakim & Joel har en grym låt: Ser jag tjock ut i den här? (NOTE! Du behöver Spotify för att kunna lyssna.)

Något du önskade dig och fick?

Johodå! Eva Solo's the-kanna bland annat.

Något du önskade dig men inte fick?

Mest troligt.

Årets bästa film?

Ser inte film, har jag insett under året.

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

Oj. Fikade gjorde jag säkert. Åsså fick jag tulpaner i mängder.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

I den materiella världen finns det säkert någonting. Men jag kan faktiskt inte säga att jag egentligen behöver någonting mer. Jag är lyckligt lottad på så många plan!

Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

Enormt intetsägande. Har nog aldrig känt mig så tråkig ett år, men det ska ändras på det snart. Mycket snart.

Vad fick dig att må bra?

Vad? Kan nog inte sätta fingret på något speciellt. Allt tillsammans i en enda röra känns väldigt bra om jag tittar bakåt i tiden! P får mig alltid att må bra och alla mina fina vänner. Vad gör man utan dom!?

Vilken kändis var du mest sugen på?

Carina Berg.

Vem saknade du?

Jag saknar personer som jag inte kan besöka spontant längre. De som bor för långt bort.

De bästa nya människorna du träffade?

Inte en blekaste aning.

Inga kommentarer: