fredag 5 september 2008

Jo, det här med utland.

Det är ohyggligt varmt här. Vi trodde att det skulle blir cirka 24-25 grader, men det är nog närmare 35. Om det finns personer i vårt hemland som känner sig avundsjuka på oss och att vi kan komma hem brunbrända och fräscha, så...nja. Ni måste inte vara så avis. Jag är mer grön/rosa i huden. Där jag inte är cerise, vilket är på ganska många ställen!
Vi har det ganska jobbigt här också. Ibland knölar sig badlakanet under oss, när vi byter ställning i solsängen, efter...3,5 timme i samma position. Vattnet i poolen är iskallt nät man ska ta sig ett dopp. Det blir varmare allt eftersom, men det är sjukt jobbigt första 2 sekunderna. En annan sak är att det finns alldeles för många restauranger att välja mellan när man ska äta middag. Ja, jobbigt har vi det!
Rummet, nej. Lägenheten vi bor i har två rum. Ett sovrum och ett allrum med kokvrå. Det finns två toaletter och vi har två duschar och ett badkar. Allt är superfräscht. För er som hälsat på hos oss så kan jag berätta att terassen är större än vårt vardagsrum!
Aktiviteter jag utför om dagarna är att kartlägga människors liv, samt namnge dem. Vi har en kvinna som är här med sitt barn, en son. De är från norge. Sen har vi en svensk man, men sin son och hela släkten, (men ingen fru i sikte!) som vi hoppas får ihop det. Deras söner är i alla fall kompisar och plaskar friskt i poolen! Sen har vi pinnen och pinnens sambo, samt pinnens barn. Det vete tusan vad det gjorde av sonen igår, det förstår vi inte. Men idag spatserade killen med små söta Billabongshorts vid poolkanten. Gissar på 2,5 år gammal. Sen har vi alla högljudda britter. Den ene är mer kriminell än den andre. Allt enligt min egen utsago. Funderar på att skriva en charterroman?!
P sysselsätter sig med ljudböcker och allehanda vuxen litteratur. Jag avbryter ibland med mina kloka inlägg i hur folk klär sig eller hur smala alternativt runda de är. Eller att de saknar en tå. Vi är på olika nivå på semestern kan man säga.
Nu ska jag ta min rosa hud och gå till min slottsliknande lägenhet och se på CNN, eller göra något annat. Vet inte än. Vet bara att Yatzy blev kvar hemma...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kunde ni glömma yatzy?!

S sa...

fia: Jag vet. Fruktansvärt!