lördag 6 september 2008

Gråskalan

Idag har vi haft grått väder. Mig gjorde det inget, eftersom jag lyckats bränna hela ryggen så att varje ansatts att ta på sig en bh eller att luta sig bakåt är en plåga. Dessutom har jag brännt skinkorna och baksidan låren, så det går knappt att sitta skönt. Så idag har huden fått välbehövlig vila och den gröna färgen framträder allt mer. Imorron önskar jag mig dock mer sol, faktiskt. Hur ont det än må göra. För hur ofta är man utomlands -typ inte ofta! Då får man faktiskt stå ut. Så det så!
Eftersom vädret inte varit allt för skoj, men skönt, så har inte allt för många huserat kring poolen. Detta har resulterat i att jag inte kunnat se om något hänt mellan ensamma mamma och ensamma pappan med de lekande barnen... Pinnen har inte visat sig alls, så jag vet inte om de fortfarande är kvar?
Istället för att lägga mig i andras liv och hitta på skrönor om dem, så har jag ägnat hela dagen åt en bok: "Ser min bak stor ut i den här?". Lättsam läsning. Jag ler och skrattar. Tycker att det är lite för mycket ibland. Men jag är lättroad och på semestern behöver man lättsam läsning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fattar inte riktigt det här med den gröna färgen som du pratar om..

S sa...

fia: jag blir inte brun, utan grön/rosa.