söndag 28 september 2008

Skördefest!

I helgen har jag höststädat balkongen. Alltså tömt alla hinkar på torra tomatplantor plus utdöd blomlåda. Det luktade URK i lådan, den va blöt och det var nog vatten från forntiden (ja, tiden går fort) i den där lådan. Det luktade inte fagert.

Passade även på att skörda det som fanns att skörda där ute på balkongplätten. Jag är nöjd med mina ekologiskt odlade tomater och hoppas att de snart byter färg. Jag gillar mainstream-tomater. De gröna och de i orange ton går bort. Rött ska det vara!

Lämnade dock kvar den senaste grödan där ute. Det har börjat växa någonting i den gröna mattan som någon lagt ut för att göra det finare. Bra initiativ, men ack så fel det blev när augusti skulle visa sig bli den absolut regnigaste månaden jag varit med om, någonsin. Jag tror att det är mögel, men jag vet int'. Det som växer har i alla fall en annan nyans än den gröna mattan och det verkar otäckt.

Inga kommentarer: