onsdag 24 september 2008

Tänd ett ljus och låt det brinna.

Nu är det snart dags att gå i ide. Att mysa. Ta vara på den magiska hösten. Sparka fötterna bland fallna färgfulla gamla prasslande blad. Längta till filten som ligger i soffan och tända ljus samtidigt som man slötittar på TV (läs: gör research för eventuell karriärflytt).

Det jag har gjort hittills för att förverkliga min magiska höst är att jag inhandlat nytt thé och en ny kofta. En Bondelid i alla ära. Orkar bara inte lyfta på rumpan och fota den. Dessvärre finns det heller inga bilder på nätet som avspeglar dess skönhet.

Dessvärre brukar sällan mina hösttankar förverkligas. Oftast försvinner hösten bara så där, i minnet kommer jag ihåg att det varit höst, men jag lever sällan i hösten. Helt plötsligt står man där, fryser när det blåser spik och inser att skinnjackan bytts ut till dunjacka och det är vinter. I år blir det ändring på det!

Inga kommentarer: