fredag 26 september 2008

Bah!

Dagens journalistik är verkligen genialisk. Jag får väl skylla mig själv som surfar in på vissa nättidningar i och för sig. Men, alltså. Denna artikel. Den berättar hur Jennifer Aniston deffar sin singelkropp. Tydligen tyckte jag att det verkade intressant eftersom jag klickade på länken. Men jag blev snarare bedrövad av innehållet.

Min åsikt är att många som skriver artiklar idag varken kan svenska på det sätt som sig bör när man är journalist. Sen skrivs det så vansinnigt mycket dåligt. Exempelvis den ovan nämna artikeln. Innan jag klickade på länken tänkte jag mig lite bilder och text om hur hon går tillväga. Vilket säkert va meningen. Men vad hände? De gjorde texten i punkform, ungefär som att de kopierat texten från någon annan och tanken var att göra om den lite. Dessvärre blev det inte så bra. Punkt fyra känns mer som ett tips. Fokus försvann. Jag blev förvirrad.

Det absolut värsta som står där, är dock just punkt fyra. De uppmanar till att äta mycket fisk. (Just denna uppmaning känns märklig med tanke på att man skulle få se Jennifer deffa). Nästa mening säger "En typisk måltid består av tre sushibitar eller en huvudrätt med fisk". Öhh...? VEM blir mätt av tre sushibitar? Och NÄR blev tre sushibitar mycket fisk?

Inga kommentarer: