måndag 18 februari 2008

Holland

Holland blev inte så skoj som man hade kunnat tro. Ändå har jag bara spenderat några timmar här. Men resan började med en inställd flight, dock var vi ombokade till ett senare flyg. Väl sittandes på detta flygplan saknas min plånbok....

HELT utan pengar, fastspänd i en flystol i ett flygplan som baxar ut, där sitter jag. Smått panikslagen! Jag har inte tillåtelse att starta mobiltelefonen och ringa, så klart. Än mindre troligt skulle väl människorna stoppa planet och låta mig gå och leta upp plånboken, någonstans inne på Arlanda.

Så, nu sitter jag här på hotellrummet, trött och slut, lite lessen. Utan betalningsmöjligheter. Har ett hotellrum på nåder som genom ett fax till min chef imorron kanske löser sig. I hope. Annars blir det jag och en coffee shop som dejtar till fredag. Min räddning är min kollega som får betala för allt så länge. En transaktion mellan kontonummer kan kanske lösa några problem. Hoppas jag.

Men nu ska jag sova och hoppas på bättre dag imorron. Får se om något annat försvinner då? Mer än humöret.

Amsterdam är annars mysigt!

Inga kommentarer: