söndag 10 februari 2008

My dudes: Ben & Jerry!

Den här helgen var en helg som jag i mitt gamla liv skulle ha jobbat. Men jag va bara ledig!!! Dessvärre har jag ju ett köpstopp som pågått sedan jul och jag har alltid trott att ledig är detsamma som shopping. Hur, och framförallt vad, gör då jag en sån här ledig helg? Jo, jag utsätter mig själv för tortyr. Jag åker in till Gamla Stan, blir förbluffad över hur fantastiskt mysigt det är där och hittar den i särklass bästa pappersbutiken. Helt makalös! Jag som älskar papper av alla de slag drabbas av dubbla hjärtslag och ett glädjerus springer genom hela kroppen. Men, köpstoppet höll i sig. Jag köpte ingenting där inne. En annan dag, då ska jag köpa papper och saker som hör till papper, där. Ingen annanstans.

Sedan strosar vi vidare mot själva city med sergelstorg. Jag ångrade mig i samma sekund som jag fick panik av alla människor. Det är inte klokt vad människor det finns i den här stan. Det är kul ibland, men väldigt sällan. Kaffesuget slog in, men först var ett viktigt uppdrag tvunget att lösas. P hade blivit morbror och den lille krabaten behövde därför något trendigt på sin kropp ansåg hans morbrors fästmö, dvs jag. Därför inhandlades ett litet, retro plagg:

Kaffesuget fanns kvar och påväg mot Vete-Katten, ett av Stockholms mysigaste fik, (bortsett från fik på söder) hittar jag en STOR fördel med Stockholm:

Världens i SÄRKLASS bästa och mest gräddstinna glass! Den serveras där och då, med hjälp av skopor som den anställde använder i sitt dagliga arbete. Men detta är ju fantastiskt! I Umeå fanns det bara på ICA MAXI. Dyrt va det också. Nu kollade jag iofs inte priset här, men när det gäller Ben & Jerrys. Who cares??! Det drabbar ingen fattig. (Jag har ju köpstopp). Dessvärre drabbar det en mjölkallergisk mage med allt vad det kan innebära... Men här är jag mer villig att tänja på gränserna faktiskt, än vad jag är när det gäller shoppingen. För helt allvarligt, HUR många saker behöver man och hur många saker har man inte köpt helt i onödan?!



Nu skag jag gå och drömma om Ben och Jerry och vakna råtidigt imorron och åka till jobbet. Ny vecka. Massor av möjligheter!

2 kommentarer:

Vera sa...

Fästmö...??? Är det något du ej berättat för mig???

S sa...

Mia: You didn't know?? Hoppsan. Det börjar bli gammalt det där nu... Daterat 26/10-07.