fredag 15 februari 2008

Oordning i världen

Idag gladdes jag av ett besök på mysiga söder. Det är så att jag och min P ska nog flytta dit var tiden lider. Kan hända att jag måste få mig en lägenhet i Gamla Stan också. Vi får se. Men mitt glada humör fick sig en liten törn innan jag entrade den fantastiska stadsdelen. Från himlen föll snö. Det stormade i det närmaste också. Blåste gjorde det ialla fall och det snöade! Våren som kom för nån dag sedan är nu bortsnöad. Det är iskallt ute igen. Usch!

Men vill man lyssna på lite vårlig musik kan man alltid lyssna på Colbie Caillat. Mysigt! Dessvärre så skulle mitt humör krocka med ytterligare ett missnöje. På det mysiga fiket på söder spelades julmusik!!! Julmusik och snö, den 15e februari. Det är ganska precis 10 månader till Lucia...

Detta kallar jag för oordning i världen. En annan oordning är att jag glömt att nämna all kändis-spotting här i stora staden. I veckan krockade jag med Martin Stenmarck på T-centralen, utanför Åhléns. Han är lång! Han tog mig på axeln. Igår när den japanska middagen förtärdes på restaurangen kom även en viss Mårten Andersson in och satte sig vid bordet bredvid oss. Det kändes nästan som ett kärt återseende eftersom jag och min bästis Tea i princip har hängt med honom på ett flygplan påväg mot NYC. Jag fyller inte i med alla detaljer, utan lämnar det så. Antagligen är den historien ändå bättre än den riktiga. Jahapp. Så pass många kändisar har jag sett. Som jag kommer på nu i alla fall. P har sett Lasse Berghagen. Antagligen är han en aning hetare att träffa på än Mårten Andersson...

Imorron är det dags för söder igen. Hoppas julmusiken är avstängd och att snön tinat bort!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du glömde nämna att jag har träffat han som spelar bögen Tito i "Hjälp!" också. Och Gudrun Schyman

S sa...

Men om du inte berättar att du träffat Gudrun Schyman är det väldigt svårt för mig att få med just den informationen...