lördag 2 februari 2008

No more bostadslös

Jag har bostad!

I Årsta. Årsta tillhör Enskede församling i Stockholm och där får jag glatt betala 25,1 procent i skatt! Synd att lägenheten i Solna luktade katt och förstörde min näsa, för där påstås Sveriges lägsta skatt finnas (24,8). Men 25,1 är inte fy skam det heller. OM jag inte envisades med att vara medlem i svenska kyrkan, då skulle jag betala 24,4 procent i skatt. Det är ännu bättre! Kanske ska begära utträde?? På min gamla ort, Umeå, skulle jag få glädja staten med 28,4 procent i skatt, inklusive kyrkoavgiften.


Jag tror mig ha gjort ett bra val som flyttat söderut, av flera anledningar. Dags för punklista nummer två:
  • Högre löner än Umeå
  • Mindre skatt än Umeå
  • Våren kommer tidigare
  • Sommaren är längre
  • Systern bor närmare
Kanske ska vara objektiv och även göra en lista med anledningar till varför det är sämre att bo i just Stockholm.
  • SVÅRT att få bostad
  • Dom vet inte hur man tar hand om snön
  • Det regnar hela vintern
  • Alla människor är stressade
  • Mamma och pappa bor långt bort
Det va det om det! Finns säkert en hel del andra anledningar till för och emot också. Men dom får jag ta hand om vid ett senare tillfälle. Hittills har jag trivts som fisken i vattnet, även om det är kyligt utanför dörren och det regnar och snöar om vart annat!

Inga kommentarer: