tisdag 19 februari 2008

Jaa...

...vad ska man säga?

Amsterdam är fint, trots grått väder och kalla vindar. Det känns öststat, samtidigt som jag förundras över de stora fönstren och Gamla Stan-känslan. Jag gillar det, samtidigt som Polen känns allt för närvarande. Förhoppningsvis är det bara vädret som gör det. Men jag tror även att den söta doften från coffee shops:en gör att det känns lite gammat och kommunistiskt. Landet tar ju ändå sitt ansvar, man må INTE röka hasch om man inte är 18 år. Grattis Holland.

Jag är trött på att inte ha ett kredit- eller VISAkort att röra mig med, jag är trött på att behöva vara beroende av andra. Jag är glad att jag har en kollega med mig, trots allt. Jag bor fortfarande på nåder. Imorron ska det förhoppningvis ha löst sig när jag kommer tillbaka från min kurs. Hoppas jag.

Medan jag är irriterad över det konstiga Holländska systemet så kan man roa sig med YouTube. Här är en bra: Djungelboken i ny, modern tappning. Djungelboken kan man väl aldrig tröttna på? Eller den här: Den är fantastiskt. Handlar om Achmed, den döda terroristen. Achmed är längre än Djungelboken, men väl värd den tiden. Man DÖÖÖÖR av skratt. Det känns en smula lättare att se på den när man vill bli uppmuntrad på grund av stulna saker.

Men nu är det dags att ta ny tag för nästa dag. Ska börja ladda nå sjukt mycke nu!

1 kommentar:

Vera sa...

Du, trevligt med rapport från utlandet, men du måste ju komplettera med bilder!
Fram med kameran, Sandra!