torsdag 28 februari 2008

I like to move (it), move (it)!!

Tomorrow is the loving fu**ing movingday!!!

Jag ska få flytta in i min fantastiska tvåa i Årsta och jag ska vara glad varje morgon jag vaknar kl 7 istället för kl 6! Idag har vi installerat en säng i lägenheten, den är fortfarande inplastad, men den står där. På högkant.

Vi har även målat en vägg i färgen mullvad. Den är så tjusig så! Hur han på affären tänkte när det gäller antalet liter färg som skulle behövas för att täcka väggen är för mig en gåta. Vi använde inte ens en liter, men vi fick med oss två liter hem. Hade jag tänkt efter hade jag kanske hunnit stoppa det hela, men men. Nu skulle jag vilja vara ledig och bara shoppa loss på inredningsprylar! Egentligen är lägenheten inte jätte jätte fräsch och det är mycket som känns som...som...ett lapptäcke. Men det ska bli såååå skönt att få något eget att jag inte ser alla skavanker och provisoriska lösningar. Det känns helt enkelt fantastiskt!

Hoppas arbetsdagen går fort på fredag. Kanske måste flexa ut lite tidigare??! Jag är vuxen och då får man flexa.

2 kommentarer:

ElviraElmira sa...

Har du köpit en lägenhet eller hyr du? 1:a hand eller andra? Intressant det där med bostad när man bor i Sthlm.

S sa...

e: Åh nej, inte köpt. Ännu har jag bara fått en IT-lön till mitt bankkonto! Men så småningom så blir det nog till att traska till banken och sälja sin själ.

Jag och (nyblivna) sambon hyr i andra hand som halva Stockholm.