torsdag 14 februari 2008

Internationella toffeldagen!

Idag var min mansdominerade arbetsplats ganska tom vid 15:30-tiden. En av kollegorna, en man i 50-års åldern, begav sig till pendeln kl 15:26 eftersom han ville vara säker på att inte missa tåget. Han hade nämligen lovat sin fru/sambo/flickvän/fästmö att ta tåget kl 16. Sen uttryckte han sig på detta vis: "Jaa, men just idag är det ingen bra dag att göra bort sig". Det resulterade i ett mutter från en flerspråkig kille, sittandes i ett hörn. Han muttrar: "Jaa, det är det jag alltid har sagt. Internationella toffeldagen." Han hade nog studerat och observerat alldeles korrekt. För kl 16 va det väldigt tomt på kontoret och jag har svårt att tro att det va skidskyttet som drog alla killar hemåt...

Däremot drabbades jag av förvirring efter mitt förra inlägg. MoDo-tröjan var åter på plats...min teori stämde inte alls med andra ord. Matchen, som vi inte borde prata om, spelades ju idag. Vid hemgång var tröjan fortfarande hängandes i sitt hörn. Hmm...han kanske lekte hockeymatch igår, hemma, själv. Stackarn. Men han ser inte ut för att vara en sån person. HUR ska jag få ett svar på det här?

Den utlovade handgranatsbilden får vänta. Jag hittar inte min kabel. Nu är det dags att avlsluta den här dagen med Echinaforce och en god natts sömn!

Inga kommentarer: