lördag 23 februari 2008

Home sweet home

(redigerad version av det här inlägget, bilder försvann förra gången och allt såg jätteknasigt ut...)

Fast, jag har ju inget eget hem. Känns som en evighet tills jag får mitt eget boende, där jag får vara hur självisk jag vill. Inte självisk som något dåligt, utan bara positivt. Men hemma i Sverige i alla fall. Innan jag kunde ställa mig lungt och säkert på den svenska marken igen var mitt flygplan så illa tvunget att störtdyka i några minuter och hoppa och nästan göra en volt. Det gick bra, jag landade, jag var omskakad. Piloten tänkte nog: Inte igen. Ungefär som jag tänker när en dator är liiiite för långsam. Ungefär som de jag använde på kursen i utlandet.

Bilder har efterfrågats. Bilder kommer här. Jag lyckades inte få Bluetoothen att fungera på min jobbdator och kablaget fanns kvar i den svenska hufvudstaden. Dessvärre togs endast ett FÅTAL bilder eftersom min kurskamrat, tillika kollega, hade bråttom fram hela tiden och antagligen ansåg det högst genant med kamera. Jag tappade självförtroendet och den egna viljan under några dagar, eftersom jag gick under hans VISA-kort under vistelsen där nere. Däför sade jag aldrig ifrån. Men lika bra var det för Amsterdam, för nu måste jag ju åka tillbaka och spendera pengar alldeles själv och dessutom upptäcka landet i min egen takt med min egna vilja! Detta kommer gynna Amsterdamsborna något oerhört eftersom jag lever med en IT-lön och turistar i deras land. Perfekt. Man skulle kunna kalla det för en win-win situation.

Så till bildspelet.

Det här är en bild från kursen. Vet inte om det är möjligt att förstå, men människan framför min skärm var ENORM och jag såg inte speciellt mycket av slidsen som visades. Men lite.

Inne på en damtoalett. Här fanns allt och lite till som skulle kunna tänkas behöva någon gång. Till och med en tandborste och tandkräm...

Det går att förstå ganska mycket i det där landet, så länge man får läsa sig fram.

Turistbild. Det polska över staden känns väldigt tydlig här. Antagligen är det egentligen bara vädret.

Picture on the go. Gay-street tror jag, det fanns bara ett utbud av saker till de som är gay. Kollegan sprang fram, som sagt. Det gula, suddiga och lite avlånga på bilden är GayCinema. Kände man sig inte nöjd med det kunde man gå till en biograf som visade djusex, SM och annat.

Turistbild.

En kanal. Av några tusen kanaler.

En coffeeshop. Av några tusen coffeeshops.

I lådan, där förvarade en mor sina två barn under cykelturen.


Inga kommentarer: