söndag 3 februari 2008

Känslor

Känslorna kring Årsta är idel goda! Jag känner inga som helst tvivel om att jag kommer att trivas. Diskmaskin och tvättmaskin i lägenheten. Lyx. Eller som annonsen antydde: Diskamaskin och tvättmaskin. Fin liten parkett i vardagsrummet, tillsammans med en trivsam fondvägg bestående av blommor. Den andra väggarna har en kulört som påminner om wellpapp. Bra wellpapp, inte dålig wellpapp. En liten balkong också!!

Annars så är jag numera stolt ägare av ett SL-kort. Ett månadskort för att vara exakt. Jag bad även om en plastficka till mitt SL-kort. Jag fick en röd plastficka. Väldigt tjusigt.

Måste jag förresten berätta att det började regna här i Stockholm? Snön försvann, även alla påbörjade snögubbar. Skönt för mig, synd för barnen.

Imorron blir jag vuxen, jag är inte speciellt nervös för att bli vuxen faktiskt. Det kanske kommer inatt eller imorron. Vem vet??

2 kommentarer:

ElviraElmira sa...

HEjeheje! Spännande att du nu åxå har blivit 08:a! Vi bor i Solberga, Älvsjö / Hägersten. Inte så lång från dig... eller ja... på samma sida av stan iallafall! Var har du börjat jobba?
//E

S sa...

Jajjemän! Du, just nu bor vi vääääldigt långt ifrån varandra. Jag bor i det närmaste i skogen. Men om två veckor bor vi närmare varandra!

Jag jobbar i Sumpan. Så Årsta blir ett lagom pendlingsavstånd.

Urban-outfitten ser jag fram emot. Ska nog ta och besöka det där urbana stället själv. Har bara erfarenhet från NYC och Urban. Löveli!!