fredag 22 april 2011

Det pratas om äggrekord

Tydligen äter vi sjukt mycket ägg i sverige i påsktider.

Men allvarligt, det finns annat som det också äts mycket av. På min arbetsplats har vi fem våningar. Vi arbetar på fyra av dom. En används för representation. Om det kommer någon säljare eller så, då håller vi till på ett speciellt våningsplan.

På de fyra våningar som vi arbetar på ligger den större sortens påskägg utplacerade lite här och där. I varje kök och kring varje arbetsplats i de öppna landskapen. Överallt!

Igår träffade jag på en av mina gamla chefer på mitt våningsplan och jag ojade mig över allt godis, för det går inte att låta bli. Och det fylls bara på. Det finns liksom inget slut. Min gamla chef berättar då att på hans plan, våning två, där hade man i onsdags ätit upp ca 42 kg godis. 42 KILO! Då är inte ens nästan allt uppätet. Herreminje. Jag har säkert ätit 40 kilo själv på vårt våningsplan och där härjar minst antal konsulter. Blä!

Inga kommentarer: