torsdag 21 april 2011

Påsken på bloggen

År 2008 blev jag rånad lagom till påsken, lite mitt eget fel trots allt. Jag har blivit fortsatt rånad varje år efter 2008, förut om i år.

2009 verkar påsken ha varit väldigt jobbig. Jag som bara har rosa skimmer över mina påskar. Märkligt.

Förra året var jag tydligen sjukt effektiv och när jag läser om det kommer det tillbaka. Det var en fantastisk påsk på många sätt. Bland annat maten var helt fantastisk. Det lades i och för sig ner en del tid på det. Men det var så gott och så roligt! Mannen i boendet fixade den ena persiennen i sovrummet och det var vi så glada över. Lagom till år har den andra pajat helt...

I år ska vi snickra på friggeboden vi planerade lite för förra påsken. Så här hemma ser man inte röken av påsk. Inget ris, inga målade ägg. Inga fjädrar. Inte ens maken är hemma. Han är och rotar i en container efter virke tillsammans med min svärfar. Imorgon åker jag dit. Då ska vi snickra så att hammaren glöder!

Inga kommentarer: