lördag 30 april 2011

Hemligheter

Jag läste precis Alex Schulmans krönika i Aftonbladet.

Han har bilden ovan som idolplansch i sitt barndomsrum när Patrik var hans stora idol i sina yngre år. Självfallet kommenterar han det som Patrik gått ut med i veckan i sin krönika. Han avslutar krönikan med:

Och jag tänker två saker. Dels på hur många minor vi går på utan att veta om det, hur mycket mörker och hemlighet det finns överallt, hur vi hela tiden trampar på ömma punkter utan att ha en aning.

En chef som jag hade för 10 år sedan sade vid något tillfälle "Det finns en hemlighet under varje hustak" när vi satt och fikade en eftermiddag på kontoret. Jag kommer inte ihåg vad vi pratade om, men jag hade en tung period i mitt liv då, som bara jag och mina föräldrar kände till vid tillfället. Det min chef sa var så träffande. Jag har därför aldrig glömt det hon sade, att det finns en hemlighet under varje hustak. Ja, sannerligen, nog gör det det.

Jag kommer ihåg den här bilden också. Jätteväl. För jag tyckte att han hade så fruktansvärt otäcka shorts.

2 kommentarer:

Ponder sa...

Väldigt sanna och tänkvärda ord. Man vet ALDRIG vad någon annan bär med sig för hemligheter...

S sa...

Ponder: Nä, man gör inte det. Och utåt ser allt så bra ut...