tisdag 18 mars 2008

Rånad!

I Sundbyberg. Där blev jag rånad. Eftersom jag inte lyckats lokalisera några ensliga björkar att sno lite påskris från, fick jag motvilligt gå in på Sundbybergs blomsterhandel och KÖPA björkris. Katastrof!! Helt emot mina principer. Dessutom kostade kvasten 30 kr!!! Vilket rån! Sanslöst, men jag betalade. 30 kronor. Jag tar för givet att de har grymma marginaler på sitt påskris. Jag köpte ris utan fjädrar kan jag tillägga. Jag undrar vad riset skulle kostat med fjädrar? Eller, jag väljer att inte veta och lever hellre i ovisshet.

Men det blev fint i hallen!


OBS! I vanliga fall tycker jag att blomaffären är fantastisk. Den är supersöt och mysig. Men idag sjönk den i mina ögon. Imorron är jag nog imponerad av den igen!

Dags för etikett nummer två! Inredning.

4 kommentarer:

Marcus sa...

Det blev fint. Jag ska nog gå ut och plocka lite ris. I den här stan behöver man inte betala för det ;)

S sa...

marcus: Du är bra ekonomisk du!

Unknown sa...

marcus:
Nästa veckas spartips? :-)

S sa...

philip: Exakt vad jag tänkte!