måndag 10 mars 2008

Minglet

Kände att det vore på sin plats att berätta om minglet. Mötet varade i 35 minuter, tydligen ofattbart kort. Det var en halvtimme fylld med floskler. Vi hade nog kunnat säga mer än hälften av det som sades, redan innan vi gick dit. Men jag tyckte ändå att det var helt okej. Trots allt bara en halvtimme långt.

Minglet va självklart ett dragplåster. Det kan dom faktiskt inte förneka. Det dukades upp öl av starkare format och vin i boxar. Även CocaCola och den nya stjärnan CocaCola Zero förtärdes. Till detta fanns baguetter med diverse fyllningar. Detta serverades alltså på arbetstid. En måndag. Är det detta som kallas vardagslyx?? Jag tror det.

Jag ÄR vuxen nu tror jag. Jag går på månadsmöten och veckomöten. Jag bjuds på mingel en måndageftermiddag med alkholhaltiga tilltugg. Jag tittar på hemnet efter bostad och är snart beredd att låna en hel bunt med pengar. Om nu detta kan kallas för vuxen?! Men jag är i alla fall på väg! Nu måste jag bara lista ut hur man samlar poäng på SAS Eurobonus.

Inga kommentarer: