fredag 21 mars 2008

Idag

Idag har vi druckit Trappistöl för första gången i våra liv. Vi har även drygat ut det med rödvin. Ekologiskt rödvin. Systembolagskassagubben sa att det var ett bra vin och man fick dricka det med gott samvete. Det var ju ekologiskt OCH Fairtrade. Därför bar vi hem påsen med gott samvete. Nästan så man fick känslan av att man gjorde något bra.

Dagen har gått i seghetens tecken, men ändå nyttighetens. Inte om man räknar kalorier, då har inte dagen varit nyttig, men om man ser till hur pass mycket som har hunnits med i hemmet i form av annars tråkiga göromål, så som att tvätta. Då har det hunnits med en hel del.

Jag går även i tankar som att lotta ut en Spotify-invite. Måste bara hitta en tillräckligt bra fördel för mig. Exempelvis att den som vinner inviten kan lära mig sjunga. Då har jag verkligen dragit nytta av det hela. Annars kanske det blir mest jobbigt. Får se vad som händer. Håll ögonen öppna. Nu är det kanske så att inte alla känner till Spotify. Om du som läser detta inte känner till det. Håll i hatten -det är något STORT på gång!!! Jag tillhör den lyckliga skaran Betatestare och stortrivs med mitt musikliv. You say a song, I spotify it and it's playing!

Nähä. Dags att lägga Långfredag 2008 till historien och ta tag i tandborstningen! Kom just att tänka på en annan sak. I spotify it...undra om spotify någonsin kommer att hamna i svenska akademiens ordlista? Som ett verb alltså. Skulle inte förvåna mig med tanke på att ordet fickla kom med. Man kan fråga sig om det kom med för att många anväder det eller om Wiktor Nilssons lyckades charma juryn. Motiveringen för att ordet kom med är "Det täcker en semantisk lucka i svenskan för det mycket viktiga begreppet 'lysa med ficklampa' ". Allstå, på riktigt. HUR viktigt är det begreppet?? Jag säger kanske de tre orden en gång per år. Om ens det.

Som sagt. Tandborsten.

3 kommentarer:

Vera sa...

Ok, om du ger inviten till oss så kan Mats lära dig att spela gitarr och sjunga, med låg stämma... Jag kan lära dig saker jag är bra på; hur man kramas med katter och hur man ser på tv. Kan det bli bättre för dig än så här?

Unknown sa...

Om du ger MIG inviten så kan jag lära dig några nya UNIX-kommandon!

S sa...

mia: Har ni en plan för det här? Blir det kurs på distans, eller? Det där med katter är ingen bra idé. Då kanske jag slutar andas...

philip: Jag kan redan alla UNIX-kommandon.