torsdag 6 mars 2008

Norrland.

Imorron, eller om några timmar. Då blir det norrlands-turné! Först kusten, sen inlandet. Bröllopsklockor ringer i inlandet på lördagen. Jag ska delta som gäst och som någon form av fotografassistent, tror jag. Det ryktades något om den heta tjänsten blixthållerska.

Blir kul att se Umeå igen, faktiskt. Även om saknaden har varit minimal, om ens något. Det som saknats har varit eget boende, men det är ju fixat. Sen mamma och pappa så klart!! Plus min bästis T och hennes lilla familj. Min extended family, typ. Vi kan fortfarande inte säga "Hej då" på ett normalt sätt när vi ska avsluta ett samtal som skett via telefon. Vi har aldrig varit speciellt bra på att göra det, rent tidsmässigt, men det är helt hopplöst att ta farväl. Det låter konstigt när jag säger Hej då. Det blir lixom inte riktigt avslutat...eller nåt sånt. Går inte att förklara. Helt ointressant att läsa om också.

Som sagt, imorron. Norrland. Jag har packat, gjort mig redo att möta snön och kylan. Lämna värmen och det fantastiska här nere. Det blir frukost på flygplanet, sen softa i Umeå innan bilfärden tar oss till inlandet. Jag har inte packat ner de höga klackarna på 9 cm, dom får bli kvar här nere. Man måste tänka lite praktiskt också. Därför har kilklacken blivit nerpackad, plus stöveln.

Återkommer med norrlandsbloggning om tid finnes.

Inga kommentarer: